כמה עולה לבנות ממד בדירה?

Construction,Area,,Cement,Is,Poured,To,Form,The,Base,Of

התקן המחייב בניית ממ"ד בדירות כבר בן 30 שנה ויותר. אבל יש בישראל לא מעט דירות ישנות, שאין בהן ממ"ד והבעלים שלהן צריכים למצוא פתרון מתאים בתקציב סביר.

אז כמה עולה לבנות ממ"ד בדירה? מה משפיע על המחיר והאם ניתן להוזיל עלויות, בלי לוותר על האיכות?

לפני שבודקים כמה עולה לבנות ממ"ד – האם זה בכלל אפשרי?

חוק התכנון והבנייה קובע כי אפשר לבנות ממ"ד, בתנאי שיש הסכמה של 60% מדיירי הבניין לתהליך הבנייה. בנוסף, ניתן להוסיף ממד בגודל של עד 12 מטרים בדירה קיימת.

מלבד זאת, ניתן לבנות ממ"ד כמעט בכל דירה בישראל. ניתן לבנות ממ"ד גם אם הבנייה חורגת מגבולות המבנה ולכן קל יותר לתכנן ולהקים את התוספת החשובה. יחד עם זאת, יותר קל לקבל אישור על תוספת ממ"ד, כאשר התוספת נבנית בחלקו האחורי של הבניין, או בצדדים.

הסיבה לכך היא פשוטה – ממ"ד נחשב בישראל תוספת חיונית לשמירה על בטחון בני הבית ואף יתרה מכך – בניית ממ"ד מחזקת את המבנה ומעניקה לו עמידות גם בני רעידות אדמה.

יחד עם זאת, מדובר על תהליך רישוי של שנה עד שנה וחצי, אלא אם אתם גרים ביישוב שבו התקבלה החלטה לזרז את תהליכי הרישוי מסיבות ביטחוניות.

מה כולל מחיר בניית ממ"ד בדירה קיימת?

תוספת ממ"ד לדירה עולה בסביבות 100 אלף ש"ח. היא בדרך כלל כוללת:

  • עבודות שבירה – פריצת קירות לממ"ד מתוך קירות הדירה הקיימת.
  • שלד ממד – קירות בטון מזוין בעובי 30 – 20 ס"מ.
  • חלון ממ"ד, דלת ממ"ד וצינורות אוויר.
  • עבודות צבע, שפכטל, טיח וריצוף.
  • נקודות חשמל ותקשורת.
  • מכונת סינון אוויר.
  • הכנה להתקנת מזגן.

נוסף על עלויות אלה, יש לחשב עלויות אגרות בנייה, שכר טרחה של המתכננים, היטלי השבחה ועוד. מלבד עלויות אלה, אפשר לשדרג את הממ"ד בתוספת מחיר בהתאם לבחירת סוג הריצוף, מספר נקודות חשמל ותקשורת וכן הלאה.

בבתים רבים קיים ביקוש לעיצוב מיוחד של הממד כדי להפוך אותו לחדר מתאים למגורים בעלויות נוספות. יש גם מי שמבקש להתקין בממד דלת רגילה עם משקוף מתאים, בנוסף לדלת ממ"ד וכן להוסיף פריטי עיצוב שונים כדי להקנות לחלל מראה נעים ומזמין יותר.

יחד עם זאת, לפי תקנות פיקוד העורף, חשוב להכניס לתוך הממד מינימום רהיטים וחפצים, כדי לאפשר שהייה נוחה ובטוחה בפנים – גם במקרה של מלחמה חו"ח או רעידת אדמה.

לסיכום, השאלה כמה עולה בניית ממ"ד בדירה היא חשובה, אך יש שיקולים נוספים שכדאי לקחת בחשבון, בראשם – נושא הבטיחות והביטחון של בני הבית. חברת א. כסיף מתמחה ומובילה בתחום שדרוגי הבתים בישראל, כולל בניית ממ"ד בבתים קיימים. לקבלת ייעוץ ומידע נוסף – צרו קשר!

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם האפשרי
WhatsApp
שלום, אנחנו זמינים לרשותך גם בווטסאפ
דילוג לתוכן